Юрій Білецький

Вчитель математики та фізики.

Пощастило вчитися у Ісаака Кушніра та Григорія Філіпповського – майстрів педагогіки, знайомство з якими визначило мою професію.

Маю досвід роботи як у провідних київських математичних ліцеях (№145, Лідер, №208, Русанівський ліцей), так і у непрофільних для мого предмету закладах (Кловський ліцей, ліцей №157, Новопечерська школа). У цих школах спілкувався з багатьма цікавими вчителями, які мають власний погляд на викладання та авторські ідеї і методи, які іноді сильно відрізняються у різних викладачів. Вважаю, що не може існувати загальна освітня система, і дуже добре, що існують школи з різними поглядами та характером викладання, що дає змогу учням вибрати собі місце навчання для найбільшої своєї реалізації. Саме так вдалося знайти однодумців, і разом створити ScienceGen – простір позашкільної освіти.

Впевнений, що любов до предмету не народжується усвідомленням його корисності. Тобто, перспектива попасти до престижного навчального закладу і отримати гарну професію – звичайно, є  гарною мотивацією до навчання. Але такий механізм працює тільки в старших класах, а на п’ятикласника не діє. Учень хоче бути щасливим, тобто розуміти сенс у житті, вже сьогодні. Тому роблю ставку на допитливість учнів, на їх емоційне сприйняття. Вважаю, що перші кроки у цьому зроблено тоді, коли учень починає вирізняти «красиві» задачі, розуміти, що розв’язання може бути цікавим, а може бути тривіальним.

Маю авторські матеріали для навчання, але головне на заняттях не передача інформації, а збудження інтересу, спрямування дітей до знаходження нового. І справжня небайдужість до предмету виникає в учнів за рахунок їх перетворення з Виконавців на Дослідників.