Програма. Блок 6. Наукові детективи

Наукові детективи

Мабуть, чи не кожен, дивлячись на пригоди Шерлока Холмса та інших відомих детективів, мріє хоча б на декілька годин перенестися у світ таємниць та загадок. У цьому розділі ми пропонуємо зануритися у наукові дослідження, які допомагають працювати реальним детективам, дізнатися більше про дерматогліфіку, хроматографію та інші наукові методи детективних розслідувань.

Група 5-6 класи

Дата Хімія/Фізика Біологія Математика
10.02.18 Термічний розклад речовин Цукрова вежа Математичні головоломки
17.02.18 Невидимі чорнила Костюм детектива Математичні головоломки
24.02.18 Руйнування міфів “Кола-ментос” Штучне море Математичні головоломки
03.03.18 Сублімація йоду Експертиза в холодильнику Математичні головоломки

Група 7-8 класи

Дата Хімія/Фізика Біологія Математика
10.02.18 Вогнепровідний шнур Від драконів до жуків Математичні головоломки
17.02.18 Кримінальна хроматографія Дерматогліфіка Математичні головоломки
24.02.18 Плямовиведення Дослідження жирів Математичні головоломки
03.03.18 Гіпс Природа болю Математичні головоломки
Advertisements

Навчальна програма – січень 2018

У процесі навчання ми прагнемо показати інтегрованість світу та взаємозв’язки між науками. Адже у природі явища не розділені на “фізичні”, “біологічні” чи “хімічні”, та й математика – не шкільний предмет, а мова, якою можна описати світ. Із вмінням бачити ці зв’язки жити набагато цікавіше!

Приєднуйтесь до нас, реєструйтесь на пробне заняття!

Блок 5.

Приборкання стихій і страху

Історія розвитку людства неперервно пов’язана з історією адаптацій людини до навколишнього світу. На всіх етапах виживання люди намагалися підкорити природні стихії та перебороти власний страх. Більше півтора мільйона років тому людина приборкала вогонь, який став рушійною силою розвитку людської цивілізації. Сьогодні ми маємо сукупність пристосувань, що демонструють велику кількість прикладів співпраці людини з природою.
Група 5-6 класи

 

Дата Хімія/Фізика Біологія Математика
13.01.18 Як летить літак Пристосування птахів до польоту  Математичні основи коструювання
20.01.18 Як чистити зуби слону Звідки береться березовий сік  Математичні основи коструювання
27.01.18 Створення моделі-іграшки “Канатоходець” Природа страху  Математичні основи коструювання
03.02.18 Водяний годинник Біоритми в природі та квітковий годинник  Математичні основи коструювання

Група 7-8 класи

 

Дата Хімія/Фізика Біологія Математика
13.01.18 Наукове обгрунтування польоту літака Пристосування птахів до польоту Математичні основи коструювання
20.01.18 Створення і функціонування домкрата Дієта для спортсмена Математичні основи коструювання
27.01.18 Зубчасте колесо Зубна система людини Математичні основи коструювання
03.02.18 Як розрізати міцний матеріал Міцність у живій природі Математичні основи коструювання

 

Навчальна програма 2017/18

У процесі навчання ми прагнемо показати інтегрованість світу та взаємозв’язки між науками. Адже у природі явища не розділені на “фізичні”, “біологічні” чи “хімічні”, та й математика – не шкільний предмет, а мова, якою можна описати світ. Із вмінням бачити ці зв’язки жити набагато цікавіше!

Приєднуйтесь до нас, реєструйтесь на пробне заняття!

Блок 1.

У світі цікавих речовин.

Найбільша база даних з хімічних речовин, які досліджує наука, підтримується Американським хімічним товариством. Тільки уявіть собі, вона охоплює приблизно 125 мільйонів речовин (включаючи сплави, мінерали, суміші тощо)!

Кожна речовина – унікальна, адже вона має специфічні ознаки, які визначають її індивідуальність і відрізняють від інших речовин. Ми обрали справді цікаві речовини, з унікальними властивостями, як незвичайні так і звичні для нас. Ми дослідимо їхні фізичні (колір, блиск, запах, смак, густина, температура кипіння і плавлення тощо) властивості та будемо спостерігати за хімічними властивостями у процесі перетворення одних речовин на інші.

У природі існує тісний зв’язок між живою та неживою природою, цю єдність ми прослідковуватимемо протягом вивчення цього блоку.

Математика. Алгоритми та закономірності.

Потрапляючи у скрутні ситуації ми складаємо алгоритми, за якими можна успішно знайти вихід. Нам знадобляться кмітливість і уважність, щоб відкрити цікаві математичні закономірності, які нам допомагатимуть.

Група 5-6 класи

Дата Хімія/Фізика Біологія Математика
09.09.17 Лабораторне перевтілення домашньої аптечки Лайфхак “зробити саморобну зубну пасту” Алгоритми та закономірності
16.09.17 Скільки крапель на монеті? Ефект лотоса  (незвичайна гідрофобність) Алгоритми та закономірності
23.09.17 Вирощування кристалів мідного купоросу У пошуках кристалів всередині рослинної клітини Алгоритми та закономірності
30.09.17 Несправжнє “кроваве серце” Чайний кущ і властивості домашнього чаю Алгоритми та закономірності

Група 7-8 класи

Дата Хімія/Фізика Біологія Математика
09.09.17 “Єгипетська ніч” Суперфермент каталаза Алгоритми та закономірності
16.09.17 Особливості сорбентів та силікогелів Глютен: користь чи шкода? Алгоритми та закономірності
23.09.17 Особливості “гарячого льоду” Біохімічні основи виживання морських ссавців Алгоритми та закономірності
30.09.17 Властивості люмінолу Люмінол на службі у сучасного біолога Алгоритми та закономірності

Блок 2.

Механізми навколо нас

З давніх-давен для того, щоб полегшити собі життя людина винаходила і використовувала різні пристрої. Перші найпростіші механізми люди створювали з каменю, а також із матеріалів рослинного і тваринного походження: деревини, сухожиль, кісток, шкіри тварин тощо. З часом з’являлося все більше інформації та можливостей, і прості механізми удосконалювалися, сприяючи появі складних механізмів, а згодом і машин. Цікаво, що багато чого необхідного людина “запозичила” у природи, придивившись до живих організмів. Так, виник цілий напрямок у науці – біоніка (біоміметика). Звичайно ж, світ не стоїть на місці, кожного дня у світі з’являються сотні, а, може, і тисячі нових пристроїв. Можливо, сьогодніші учні теж подарують світу якийсь надзвичайний механізм, але для початку потрібно озброїтися знаннями про вже існуючі!

Математика.Конструювання.

Досліджуємо форми і фігури, відкриваючі їх властивості. В цій темі найбільше знадобляться наші творчі здібності. Ми будемо вчитися аналізувати, розвивати нашу уяву та просторове мислення.

Група 5-6 класи

Дата Хімія/Фізика Біологія Математика
07.10.17 Вир у пляшці Звідки фонтан у кита? Математичні основи коструювання
14.10.17 Судно на повітряній подушці Секрети ящірки, що бігає по воді Математичні основи коструювання
21.10.17 Механічна рука-маніпулятор Прості механізми у живих організмах Математичні основи коструювання
28.10.17 Лайфхак “зроби свою ракету” Реактивний “шалений огірок” Математичні основи коструювання

Група 7-8 класи

Дата Хімія/Фізика Біологія Математика
07.10.17 Як працює електродвигун Електродвигун у бактерій Математичні основи коструювання
14.10.17 Машинка на реактивній тязі Механізм реактивного руху у живій природі Математичні основи коструювання
21.10.17 Момент обертання Фізіологія спортсмена Математичні основи коструювання
28.10.17 Енергетичні напої: користь чи шкода Математичні основи коструювання

 

Блок 3.

Наука повсякденного життя

Древні греки не знали як пояснити оточуючий світ, тому у міфах за будь-яку незрозумілу подію відповідав бог або містична істота. Але сучасні люди в умовах величезного об’єму знань та наявності достатньої кількості потужних лабораторій, мають змогу не приймати щось на віру, а справді збирати інформацію, припускати, експериментувати та робити певні висновки. Кожен з нас, навіть не замислюючись, щодня виконує такі операції, і в процесі пізнання світу навколо на певний час ми всі стаємо науковцями.

Математика. Диспути та роздуми

Розглядаючи задачі з логіки ми вчимося вірно розуміти написане, розбиратися у суті питання і, найголовніше, робити висновки. Розмірковуючи над відповідями, ми будемо вчитися формулювати свої думки. Все це нам допоможе впевнено і аргументовано захищати свою точку зору, адже перемога у диспуті досягається тільки розумом і вірним словом.

Група 5-6 класи

Дата Хімія/Фізика Біологія Математика
04.11.17 Секрети гігантських бульбашок Для чого комахам повітряні кулі? Диспути та роздуми
11.11.17 Фільтр для походів Чудодійний напій Диспути та роздуми
18.11.17 Збудуй найвищу башту Ейфелева вежа та скелет людини Диспути та роздуми
25.11.17 Спінер власноруч Чому спінер не просто іграшка Диспути та роздуми

Група 7-8 класи

Дата Хімія/Фізика Біологія Математика
04.11.17 Віртуальний простір Для чого людині пара очей? Диспути та роздуми
11.11.17 Збудуй найдовший міст Суспільні комахи і їх господарювання Диспути та роздуми
18.11.17 Сортер для чечевиці та квасолі Як травлення залежить від розмірів споживаної їжі Диспути та роздуми
25.11.17 Таємниця гідрогелю Як рослини ростуть у гідрогелі? Диспути та роздуми

Блок 4.

Від Маріанської западини до Евересту

В усі часи допитливість стимулювала людей пірнути якнайбільше в океани, або забратися якнайвище  в гори. І на дні, і на вершині умови вкрай екстримальні. Щоб дістатися цих місць, і при цьому не тільки вижити, а й зберегти здоров’я, довелось винайти спеціальне обладання і одяг, а для досліжень – особливі прилади. Які саме прилади використовують мандрівники і дослідники та як зміни умов у навколишньому середовищі впливають на фізіологію  людини поговоримо під час вивчення цього блоку.

Математика. Пошук шляхів.

Неважко досягти успіху, якщо для кожної задачі є певна схема розв’язку. Але в житті так трапляється не завжди, і легко опинитися у програші: «Ми такого не вчили…»

У незвично складених задачах з відкритими відповідями потрібно не просто вміти рахувати, потрібно вчитися знаходити власний шлях розв’язку. Чи для всіх ситуацій є готові однакові способи рішення? Впевнені, що ні – все залежить від нас.

Група 5-6 класи

Дата Хімія/Фізика Біологія Математика
02.12.17 Картезіанський водолаз Людина на дні океану Пошук шляхів – задачі з відкритими відповідями
09.12.17 Калейдоскоп Блиск і колір в живій природі Пошук шляхів – задачі з відкритими відповідями
16.12.17 Тауматроп Як мозок сприймає рух об’єктів Пошук шляхів – задачі з відкритими відповідями
23.12.17 Конвекція над свічею Теплокровність vs холоднокровність Пошук шляхів – задачі з відкритими відповідями

Група 7-8 класи

Дата Хімія/Фізика Біологія Математика
02.12.17 Плавлення/

кристалізація

Виживання рослин і тварин зимою Пошук шляхів – задачі з відкритими відповідями
09.12.17 Термометр. Теплове розширення Залежність обміну речовин від температури тіла Пошук шляхів – задачі з відкритими відповідями
16.12.17 Перископ Принцип роботи перископа з точки зору фізіології Пошук шляхів – задачі з відкритими відповідями
23.12.17 Кипіння при зниженому тиску Еврибіонти та стенобіонти Пошук шляхів – задачі з відкритими відповідями

 

Математика, що виховує характер

Безперечно математика – прикладна наука, але сенс у її вивченні полягає не тільки у користі майбутнього застосування. Математика надає нам певні компетенції і формує нашу особистість, а саме:

ХАРАКТЕР

Завжди хочеться, щоб все було просто, і всі перешкоди зникали за три секунди. Раз – і вирішилося!  Математика виховує силу волі, адже ми не отримаємо задоволення і повагу до себе, доки задача не розв’яжеться. Будемо вчитися доводити діло до кінця, навіть, коли це потребує часу та певних зусиль.

Окрім того математика надає нашому характеру сміливості та рішучості, бо неважко злякатися, коли ви прочитали умову задачі і нічого не зрозуміли. Найпростіше подумати, що «це не для мене» і спасувати. Але математики – не такі! Варто спробувати подолати перешкоду: навіть, якщо зараз нам це не вдасться, то вмотивує нас зростати.

ТВОРЧІСТЬ

У системі загальної освіти рівні математичних досягнень визначаються певними критеріями. І так звані «творчі завдання» за цими критеріями мають найвищий рівень, вважається, що їх потрібно пропонувати тільки найталановитішим школярам, які претендують на найвищі оцінки. За таких умов більшість учнів опиняється поза межами цікавої математичної науки, потрапляючи у навчальне середовище з великими вимогами формальних вправ, але низькою мотивацією.

Проте рівень творчих завдань можна зробити доступним кожному, більш того, ми вважаємо, що починати потрібно відразу з акценту на творчі завдання, щоб учень відчував себе по-перше дослідником, а вже потім виконавцем. Тоді з’являється внутрішня мотивація і самоусвідомлення, що й вважаємо за найпершу мету наших занять. Наш курс авторських задач спрямований саме на розвиток творчого підходу.

IMGP6788

ФОРМУЛА УСПІХУ

Тільки долаючи перешкоди можна отримати впевненість у собі. Ніщо не може зрівнятися з радістю від розв’язаної задачі! Математика – це велика кількість сходинок від простого до складного, головне – зробити перший крок, і відчувши захват ми не зможемо зупинитись.

ЗАРЕЄСТРУВАТИСЬ

Блок 1. АЛГОРИТМИ ТА ЗАКОНОМІРНОСТІ

Потрапляючи у скрутні ситуації ми складаємо алгоритми, за якими можна успішно знайти вихід. Нам знадобляться кмітливість і уважність, щоб відкрити цікаві математичні закономірності, які нам допомагатимуть.

Блок 2. КОНСТРУЮВАННЯ

Досліджуємо форми і фігури, відкриваючі їх властивості. В цій темі найбільше знадобляться наші творчі здібності. Ми будемо вчитися аналізувати, розвивати нашу уяву та просторове мислення.

Блок 3. ДИСПУТИ ТА РОЗДУМИ

Розглядаючи задачі з логіки ми вчимося вірно розуміти написане, розбиратися у суті питання і, найголовніше, робити висновки. Розмірковуючи над відповідями, ми будемо вчитися формулювати свої думки. Все це нам допоможе впевнено і аргументовано захищати свою точку зору, адже перемога у диспуті досягається тільки розумом і вірним словом.

Блок 4. ПОШУК ШЛЯХІВ

Неважко досягти успіху, якщо для кожної задачі є певна схема розв’язку. Але в житті так трапляється не завжди, і легко опинитися у програші: «Ми такого не вчили…»

У незвично складених задачах з відкритими відповідями потрібно не просто вміти рахувати, потрібно вчитися знаходити власний шлях розв’язку. Чи для всіх ситуацій є готові однакові способи рішення? Впевнені, що ні – все залежить від нас.

Юрій Білецький

ЗАРЕЄСТРУВАТИСЬ

 

Відкриваємо набір на новий навчальний рік! Початок занять 9 вересня.

Запрошуємо до нового цікавого навчального року в Science Gen!

По субботах розвиваємо природню цікавість, критичне мислення та науковий підхід на інтегрованих заняттях з хімії, фізики, матемитики та біології. Нова авторська програма, натхнені викладачі, багато експериментів та творчості!

Працює дві локації – на Оболоні, вул.Прирічна, та біля метро “Політехнічний Інститут”, Тбіліський провулок.

Вибирайте зручну для вас зміну – на 10.00 або на 14.00.

Тривалість заняття – 3 години, з двома невеликими перервами на чай.

Реєстрація на пробне заняття за посиланням https://goo.gl/VoMCo1

Вартість занять:

  • пробне – 250 грн.
  • разове – 400 грн.
  • абонемент на 4 заняття – 1240 грн.

Питання за телефоном 050 310 02 19

 

Програма 2016-2017

Біологія Хімія/Фізика Математика
1 Все починається з ДНК (Практична робота «Модель ДНК «цукеркової людини») Таємниці горіння ізопропилового спирту Малюємо зірки (графи та подільність чисел)
2 Виділити ДНК?! Легко! Розділення суміші речовин за відмінностями у фізичних властивостях Кращий шлях через калюжі (задачі на оптимізацію шляху)
3 Фабрика всередині нас

(Виготовлення 3D-моделі клітини)

Ознаки хімічних реакцій З’єднати лінією (знайомство з топологією)
4 Синтез речовин у живих організмах «Золотий» дощ Поділ грошей (усні задачі з нестандартними ситуаціями)
5 Природні фарби (Лабораторна робота «Виділення пігментів з кімнатних рослин») Густина і властивості речовин Одним розчерком (продовження задач з графами)
6 Фізика виживання живих організмів Умови плавання тіл Пилосос у лабіринті (задачі на розвиток логіки)
7 Неньютонівська рідина у живому організмі Фізичне поняття в’язкості та пластичності Вірний шлях для робота (навички алгоритмізації)
8 Таємниці одноклітинних грибів Фізичне поняття тиску Тигр за огорожею (задачі на розвиток нестандартного мислення)
9 Вижити у космосі та на дні океану Науковим шляхом Едмома Маріотта та Роберта Бойля Площа. Розв’язуємо без формул
10 Наука щоденних процедур Умови випаровування. Сушка Обертання та кантування. Вивчаємо рух навколо осі.
11 Ідентифікація різноманітних органічних речовин у овочах та фруктах Як працює термос Нестандартні геометричні задачі на покриття фігур
12 Температура і живі організми Особливості теплових процесів Логіка висловлювань
13 Чому нам тепло під ковдрою або як одягатися взимку Різноманітність органічних та неорганічних речовин Задачі оптимізації
14 Явище світіння у природі Реакції «Срібного дзеркала» Астрономія і математика або «Що таке доба?»
15 Електрика в живих організмах Лейденська банка Приховані числові закономірності
16 Як працює людське око Як працюють ліхтарі Теорія графів та подільність

Біологія – наука про життя

 

Немає нічого прекраснішого за життя в усіх його проявах. І саме біологія дозволяє наблизитися до нього як ні одна наука в світі. Природа настільки мудра, що кожну секунду дає нам уроки, відкриває завісу незліченної кількості загадок і допомагає вирішити багато наших, здавалося б, повсякденних проблем . А ми дивимося на неї, і будуємо Ейфелеву вежу за принципом поєднання кісток у скелеті, розглядаємо комах, і будуємо гелікоптери, або ж, ідучи лісом, назбираємо на одязі реп’яхів, а потім додамо липучки на свою куртку. Це все з біоніки – популярного синтезу біології та інженерії. Вже не кажучи про біотехнології, завдяки яким у нас і йогурти, і сири, та інші ласощі.  

Біологія – це комплексна наука, оскільки вона тісно пов’язана з фізикою, хімією та математикою. Можливо, це та сфера, в якій знання з різних напрямків дослідження поєднуються в єдину систему, що, наприклад, підтверджує факт: під час куріння сигарети насичення крові киснем знижено до такої величини, яка спостерігається на висоті 1500 м над рівнем моря. Тут і фізика, і хімія, і математика…І ще багато чого, чи не так?! Важливо також підкреслити, що біологію неможливо зазубрити! Це не набір складних слів, а ціла система узгоджених понять і теорій. Потрібно запам’ятати основні принципи і шукати закономірності – структура(будова) обумовлює функції та мінімум місця у просторі – максимальна функціональність (наприклад, компактизація ДНК та білків).

Також останнім часом стрімко розвивається біоінформатика. Тому навіть якщо ти не плануєш бути біологом, ти можеш бути IT-шником і моделювати біологічні об’єкти та багато іншого. До слова, вчені з Гарвардського університету визначили, що 1г ДНК вміщує 700 терабайт інформації☺ То ж біологія це справді інтегральна наука, яка показує, що світ набагато ширший, ніж ми його собі бачимо!

Інна Ведмідь