Навчальна програма 2017/18

У процесі навчання ми прагнемо показати інтегрованість світу та взаємозв’язки між науками. Адже у природі явища не розділені на “фізичні”, “біологічні” чи “хімічні”, та й математика – не шкільний предмет, а мова, якою можна описати світ. Із вмінням бачити ці зв’язки жити набагато цікавіше!

Приєднуйтесь до нас, реєструйтесь на пробне заняття!

Блок 1.

У світі цікавих речовин.

Найбільша база даних з хімічних речовин, які досліджує наука, підтримується Американським хімічним товариством. Тільки уявіть собі, вона охоплює приблизно 125 мільйонів речовин (включаючи сплави, мінерали, суміші тощо)!

Кожна речовина – унікальна, адже вона має специфічні ознаки, які визначають її індивідуальність і відрізняють від інших речовин. Ми обрали справді цікаві речовини, з унікальними властивостями, як незвичайні так і звичні для нас. Ми дослідимо їхні фізичні (колір, блиск, запах, смак, густина, температура кипіння і плавлення тощо) властивості та будемо спостерігати за хімічними властивостями у процесі перетворення одних речовин на інші.

У природі існує тісний зв’язок між живою та неживою природою, цю єдність ми прослідковуватимемо протягом вивчення цього блоку.

Математика. Алгоритми та закономірності.

Потрапляючи у скрутні ситуації ми складаємо алгоритми, за якими можна успішно знайти вихід. Нам знадобляться кмітливість і уважність, щоб відкрити цікаві математичні закономірності, які нам допомагатимуть.

Група 5-6 класи

Дата Хімія/Фізика Біологія Математика
09.09.17 Лабораторне перевтілення домашньої аптечки Лайфхак “зробити саморобну зубну пасту” Алгоритми та закономірності
16.09.17 Скільки крапель на монеті? Ефект лотоса  (незвичайна гідрофобність) Алгоритми та закономірності
23.09.17 Вирощування кристалів мідного купоросу У пошуках кристалів всередині рослинної клітини Алгоритми та закономірності
30.09.17 Несправжнє “кроваве серце” Чайний кущ і властивості домашнього чаю Алгоритми та закономірності

Група 7-8 класи

Дата Хімія/Фізика Біологія Математика
09.09.17 “Єгипетська ніч” Суперфермент каталаза Алгоритми та закономірності
16.09.17 Особливості сорбентів та силікогелів Глютен: користь чи шкода? Алгоритми та закономірності
23.09.17 Особливості “гарячого льоду” Біохімічні основи виживання морських ссавців Алгоритми та закономірності
30.09.17 Властивості люмінолу Люмінол на службі у сучасного біолога Алгоритми та закономірності

Блок 2.

Механізми навколо нас

З давніх-давен для того, щоб полегшити собі життя людина винаходила і використовувала різні пристрої. Перші найпростіші механізми люди створювали з каменю, а також із матеріалів рослинного і тваринного походження: деревини, сухожиль, кісток, шкіри тварин тощо. З часом з’являлося все більше інформації та можливостей, і прості механізми удосконалювалися, сприяючи появі складних механізмів, а згодом і машин. Цікаво, що багато чого необхідного людина “запозичила” у природи, придивившись до живих організмів. Так, виник цілий напрямок у науці – біоніка (біоміметика). Звичайно ж, світ не стоїть на місці, кожного дня у світі з’являються сотні, а, може, і тисячі нових пристроїв. Можливо, сьогодніші учні теж подарують світу якийсь надзвичайний механізм, але для початку потрібно озброїтися знаннями про вже існуючі!

Математика.Конструювання.

Досліджуємо форми і фігури, відкриваючі їх властивості. В цій темі найбільше знадобляться наші творчі здібності. Ми будемо вчитися аналізувати, розвивати нашу уяву та просторове мислення.

Група 5-6 класи

Дата Хімія/Фізика Біологія Математика
07.10.17 Вир у пляшці Звідки фонтан у кита? Математичні основи коструювання
14.10.17 Судно на повітряній подушці Секрети ящірки, що бігає по воді Математичні основи коструювання
21.10.17 Механічна рука-маніпулятор Прості механізми у живих організмах Математичні основи коструювання
28.10.17 Лайфхак “зроби свою ракету” Реактивний “шалений огірок” Математичні основи коструювання

Група 7-8 класи

Дата Хімія/Фізика Біологія Математика
07.10.17 Як працює електродвигун Електродвигун у бактерій Математичні основи коструювання
14.10.17 Машинка на реактивній тязі Механізм реактивного руху у живій природі Математичні основи коструювання
21.10.17 Момент обертання Фізіологія спортсмена Математичні основи коструювання
28.10.17 Енергетичні напої: користь чи шкода Математичні основи коструювання

 

Блок 3.

Наука повсякденного життя

Древні греки не знали як пояснити оточуючий світ, тому у міфах за будь-яку незрозумілу подію відповідав бог або містична істота. Але сучасні люди в умовах величезного об’єму знань та наявності достатньої кількості потужних лабораторій, мають змогу не приймати щось на віру, а справді збирати інформацію, припускати, експериментувати та робити певні висновки. Кожен з нас, навіть не замислюючись, щодня виконує такі операції, і в процесі пізнання світу навколо на певний час ми всі стаємо науковцями.

Математика. Диспути та роздуми

Розглядаючи задачі з логіки ми вчимося вірно розуміти написане, розбиратися у суті питання і, найголовніше, робити висновки. Розмірковуючи над відповідями, ми будемо вчитися формулювати свої думки. Все це нам допоможе впевнено і аргументовано захищати свою точку зору, адже перемога у диспуті досягається тільки розумом і вірним словом.

Група 5-6 класи

Дата Хімія/Фізика Біологія Математика
04.11.17 Секрети гігантських бульбашок Для чого комахам повітряні кулі? Диспути та роздуми
11.11.17 Фільтр для походів Чудодійний напій Диспути та роздуми
18.11.17 Збудуй найвищу башту Ейфелева вежа та скелет людини Диспути та роздуми
25.11.17 Спінер власноруч Чому спінер не просто іграшка Диспути та роздуми

Група 7-8 класи

Дата Хімія/Фізика Біологія Математика
04.11.17 Віртуальний простір Для чого людині пара очей? Диспути та роздуми
11.11.17 Збудуй найдовший міст Суспільні комахи і їх господарювання Диспути та роздуми
18.11.17 Сортер для чечевиці та квасолі Як травлення залежить від розмірів споживаної їжі Диспути та роздуми
25.11.17 Таємниця гідрогелю Як рослини ростуть у гідрогелі? Диспути та роздуми

Блок 4.

Від Маріанської западини до Евересту

В усі часи допитливість стимулювала людей пірнути якнайбільше в океани, або забратися якнайвище  в гори. І на дні, і на вершині умови вкрай екстримальні. Щоб дістатися цих місць, і при цьому не тільки вижити, а й зберегти здоров’я, довелось винайти спеціальне обладання і одяг, а для досліжень – особливі прилади. Які саме прилади використовують мандрівники і дослідники та як зміни умов у навколишньому середовищі впливають на фізіологію  людини поговоримо під час вивчення цього блоку.

Математика. Пошук шляхів.

Неважко досягти успіху, якщо для кожної задачі є певна схема розв’язку. Але в житті так трапляється не завжди, і легко опинитися у програші: «Ми такого не вчили…»

У незвично складених задачах з відкритими відповідями потрібно не просто вміти рахувати, потрібно вчитися знаходити власний шлях розв’язку. Чи для всіх ситуацій є готові однакові способи рішення? Впевнені, що ні – все залежить від нас.

Група 5-6 класи

Дата Хімія/Фізика Біологія Математика
02.12.17 Картезіанський водолаз Людина на дні океану Пошук шляхів – задачі з відкритими відповідями
09.12.17 Калейдоскоп Блиск і колір в живій природі Пошук шляхів – задачі з відкритими відповідями
16.12.17 Тауматроп Як мозок сприймає рух об’єктів Пошук шляхів – задачі з відкритими відповідями
23.12.17 Конвекція над свічею Теплокровність vs холоднокровність Пошук шляхів – задачі з відкритими відповідями

Група 7-8 класи

Дата Хімія/Фізика Біологія Математика
02.12.17 Плавлення/

кристалізація

Виживання рослин і тварин зимою Пошук шляхів – задачі з відкритими відповідями
09.12.17 Термометр. Теплове розширення Залежність обміну речовин від температури тіла Пошук шляхів – задачі з відкритими відповідями
16.12.17 Перископ Принцип роботи перископа з точки зору фізіології Пошук шляхів – задачі з відкритими відповідями
23.12.17 Кипіння при зниженому тиску Еврибіонти та стенобіонти Пошук шляхів – задачі з відкритими відповідями

 

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s