Математика, що виховує характер

Безперечно математика – прикладна наука, але сенс у її вивченні полягає не тільки у користі майбутнього застосування. Математика надає нам певні компетенції і формує нашу особистість, а саме:

ХАРАКТЕР

Завжди хочеться, щоб все було просто, і всі перешкоди зникали за три секунди. Раз – і вирішилося!  Математика виховує силу волі, адже ми не отримаємо задоволення і повагу до себе, доки задача не розв’яжеться. Будемо вчитися доводити діло до кінця, навіть, коли це потребує часу та певних зусиль.

Окрім того математика надає нашому характеру сміливості та рішучості, бо неважко злякатися, коли ви прочитали умову задачі і нічого не зрозуміли. Найпростіше подумати, що «це не для мене» і спасувати. Але математики – не такі! Варто спробувати подолати перешкоду: навіть, якщо зараз нам це не вдасться, то вмотивує нас зростати.

ТВОРЧІСТЬ

У системі загальної освіти рівні математичних досягнень визначаються певними критеріями. І так звані «творчі завдання» за цими критеріями мають найвищий рівень, вважається, що їх потрібно пропонувати тільки найталановитішим школярам, які претендують на найвищі оцінки. За таких умов більшість учнів опиняється поза межами цікавої математичної науки, потрапляючи у навчальне середовище з великими вимогами формальних вправ, але низькою мотивацією.

Проте рівень творчих завдань можна зробити доступним кожному, більш того, ми вважаємо, що починати потрібно відразу з акценту на творчі завдання, щоб учень відчував себе по-перше дослідником, а вже потім виконавцем. Тоді з’являється внутрішня мотивація і самоусвідомлення, що й вважаємо за найпершу мету наших занять. Наш курс авторських задач спрямований саме на розвиток творчого підходу.

IMGP6788

ФОРМУЛА УСПІХУ

Тільки долаючи перешкоди можна отримати впевненість у собі. Ніщо не може зрівнятися з радістю від розв’язаної задачі! Математика – це велика кількість сходинок від простого до складного, головне – зробити перший крок, і відчувши захват ми не зможемо зупинитись.

ЗАРЕЄСТРУВАТИСЬ

Блок 1. АЛГОРИТМИ ТА ЗАКОНОМІРНОСТІ

Потрапляючи у скрутні ситуації ми складаємо алгоритми, за якими можна успішно знайти вихід. Нам знадобляться кмітливість і уважність, щоб відкрити цікаві математичні закономірності, які нам допомагатимуть.

Блок 2. КОНСТРУЮВАННЯ

Досліджуємо форми і фігури, відкриваючі їх властивості. В цій темі найбільше знадобляться наші творчі здібності. Ми будемо вчитися аналізувати, розвивати нашу уяву та просторове мислення.

Блок 3. ДИСПУТИ ТА РОЗДУМИ

Розглядаючи задачі з логіки ми вчимося вірно розуміти написане, розбиратися у суті питання і, найголовніше, робити висновки. Розмірковуючи над відповідями, ми будемо вчитися формулювати свої думки. Все це нам допоможе впевнено і аргументовано захищати свою точку зору, адже перемога у диспуті досягається тільки розумом і вірним словом.

Блок 4. ПОШУК ШЛЯХІВ

Неважко досягти успіху, якщо для кожної задачі є певна схема розв’язку. Але в житті так трапляється не завжди, і легко опинитися у програші: «Ми такого не вчили…»

У незвично складених задачах з відкритими відповідями потрібно не просто вміти рахувати, потрібно вчитися знаходити власний шлях розв’язку. Чи для всіх ситуацій є готові однакові способи рішення? Впевнені, що ні – все залежить від нас.

Юрій Білецький

ЗАРЕЄСТРУВАТИСЬ

 

Advertisements